Forumindex sisauppsala
Svenska institutet för strategisk analys
 
 Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 


Skilland mellan Bolt Action v1 och Bolt Action v2

 
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Bolt Action
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Winroth



Registreringsdatum: 08 oktober 2010
Inlägg: 733
Ort: Uppsala

InläggPostat: 2016-09-22 06:53:08    Rubrik: Skilland mellan Bolt Action v1 och Bolt Action v2 Svara med citat

Detta har jag lyckats upptäcka som skillnad mellan v1 och v2 av bolt action reglerna.

1) Full strength infantry squads (min 10) reroll failed moral tests.
2) Order Dice that turn ipp snake eyes also rally another 1d6 pin (total 1d6+1).
3) Transport crew can fire one transport machinegun.

And the big one:

4) Activated officers may pick dice from the bag and and order other units during their own activation. Each activated unit must roll order Dice separatly.

2nd lieutenant may pick 1 dice and order a unit within 6".
1st lieutenant may pick 2 dice and order a unit within 6".
Captain may pick 3 dice and order a unit within 12".
Major may pick 4 dice and order a unit within 12".

PS. Jag tror också att machineguns har fått en extra tärning men har inte dubbelkollat detta. DS.


Senast ändrad av Winroth den 2016-09-22 07:13:34, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
christer



Registreringsdatum: 31 mars 2010
Inlägg: 2107
Ort: Uppsala

InläggPostat: 2016-09-22 07:04:55    Rubrik: Svara med citat

Det där med activated officers, skall det tolkas som om man aktiverar en (till) enhet menblir av med x tärningar från aktiveringspoolen? Dvs man kommer inte att kunna aktivera alla enheter denna runda?
_________________
"The game’s afoot;
Follow your spirit: and upon this charge,
Cry — God for Harry! England and Saint George!”
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Winroth



Registreringsdatum: 08 oktober 2010
Inlägg: 733
Ort: Uppsala

InläggPostat: 2016-09-22 07:12:06    Rubrik: Svara med citat

Nej, det som händer är att om majoren aktiveras kan man plocka upp till 4 tärningar från påsen och sedan ge order till lika många enheter inom 12".

Dvs man får garanterat aktivera flera enheter i rad.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Bolt Action Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet


Skapa forum | Supportforum | Användarvillkor | Integritetspolicy | Cookiehantering | Kontakta oss |




Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2005
Sidan tog 0.06 sekunder att ladda.